E) HİÇBİRİ / F) HEPSİ

Uyumadan önce bir mesaj aldım ” yarın sınavım var benim için  dua eder misin Aylin abla ” diye …Ederim tabi ki diye yazdım ve altına ekledim “inan bana ufacık bır sınav bu… ne geleceğini ne de hayallerini etkileyemez  başaracaksın ” diye …

Uyumadan onun için tüm kalbimle dua ettim . İstediği olsun ama istediğinden daha iyi olsun dedim.  O mesaj bir an da tüm gecemi etkiledi. Onun ve onun gibi bir sürü kalbin  hissettiği heyecanı hissettim kalbimde. Hayatlarının en önemli sınavı gibi gördükleri , aylardır hatta yıllardır çabaladıkları hayat memat meselesi yaptıkları sınav …Sistemin dayattığı yarış atı psikolojisi içinde hayatı görmemek yaşayamamak…  Hayatın sınavları çok başkadır çocuk demek istedim. Çok çok başka… ve seçenekler fazladır bu kadar az değil…

Üniversite sınavına girdiğim sene hayatımın ilk sınavıydı. ÖSS değil tabiki…  bizim zamanımızda adı buydu… ismi yıllarca değişikliğe uğradı ama özünde değişiklik olmadı malesef… yıllarca takdir alan bir öğrencıydım ben . basarılı olmak için doğmuştum yada zekiydim ya da çalışkan … Sıfatlar çok önemli değildi. hayatımın en karısık yıllarından bırıydı …annem ve babam zorunlu ayrılma yılları , babamın işleri bir anda bozulmustu . ben dersaneye kayıt ıcın dersane secerken bir anda evden televizyon buzdolapları gidiyordu . Hayatım allak bullak olmustu . yanımda kımse yoktu . Çok sevdiğim çocuk bile ayrılmıstı .Zaten hayatımın en zor donemlerimde hiç yanımda olmadı sevdiğim adamlar.  Sınava dersanesiz ,eşyasız bir evde hazırlandım . tam 6 kilo verdim . Okul ile Odtü ‘ye gitmiştik burada okumalaıyım demiştim “Odtü – uluslararası ilişkiler ”  çimlerde sohbetler yapmalıyım yurtdısına gitmeliyim  bla bla bla… Belki daha çok azmetseydım olurdu . olmadı . Sınava gireceğim  gece heyecandan uyuyamamıstım . Babam yoktu yanımda uzaktaydı … güveniyorum sana demişti o hep güvendi bana. Ama ben kendıme güvenemiyordum . dua ettim lütfen güzel olsun diye …

Sınava girdim çıktım puanlar acıklandı . Odtü olmuyordu.  Dersane’ ye gitmediğim tercihlerimi kendi basıma yapmak zorunda kalmıstım . İzmir ,eskişehir ve son gece eklenen -babamın isteği Antalya …Yerleştirmenin açıklandığı gece  yine sabaha kadar uyumadım heyecandan karnım agrıdı tüm gece . Kuzenımle sarılıp sabahaha kadar bekledik.Sabah açıklandı . Akdeniz üni. İktisat … son dk eklenen tercihlerin hayatımı değiştirebileceğini o gece bilmiyordum ama sonra dan hep şükrettim. Eğer  Odtü’ ye gidebilseydim belki çok başarılı bir kariyerim olcaktı. mezun olunca direk işe girecektim . Ama babamla yaptığım o uzun sahil yürüyüşlerinden mahrum kalcaktım. Onunla yıllardır uzaklıkların araya girdiği ilişkimimizin jübilesini yapamayacaktık.Onun yurtdısı anılarını dinlemeyecektim . rusça kelimeler ögrenmeyecektim .  birlikte et sote pişirmeyecektik . Belki de onun son günlerinde yanında bu kadar olamayacaktım basucunda hayaller kurmayacaktık . Hayat bana Antalya’yı getirmedi hayat bana babamı getirdi. babamın son günlerinde yanında oldum . O ” dasvidanya” dedi ve gitti .  Harika bir üni hayatım oldu belki babam hasta olduğu için kazandıgım erasmusa gıdemedım ama olsun yurtdısına hep gıdılır kı…Hayat bana yeniden aşık olmayı da gösterdi . yeniden aşık oldum olunabiliyormus oğrendim . Şarhoş olmayı ögrendim dostlugu ogrendım ve evet dersten sonra çimlerde yine sohbet edebildim .otostopla gezmeyi ögrendim olimpos ta güneşi doğurmayı da…Fotoğrafçılık ile tanıştım babamın Yashikası ile  ve sinemaya nasıl bakmam gerektiği ögrendim .Antalya bana herşeyi keşfetmeyi ögretti. Babam ölmaden önce beni hayata hazırladı ve ben “supergirl ” güçlerimi orada oğrendim . Orada supergirl olduğumu öğrendim .

Hayatımın sınavlarının YGS , KPSS   veya türevleri gibi olmadığını öğrendim .Hayat görmediğin seçmediğin seçenekler sunar . tahmin bile edemezsin. Rastlantılar , seçimler,inatlar, hırslar, tutkular, inançlar  hepsi sizi bilmediğiniz diyarlara götürür. Çok ısrarla istediğiniz şeyler olunca keske olmasaydı dersiniz belki ama sonra şükredersiniz çünkü olmasaydı bilemeyecektiniz nasıl bişey olacağını .İstemeye keske olsaydı demeye devam edecektiniz.  Ama eğer o istediğim şey olmuyorsa yine şükrediyorum ben çünkü gördüm ki o olmadığında yerine olacak şey çok daha güzel oluyor ve fark ediyorsun iyi ki diyorsun  “iyi ki böyle olmuş “.

O yüzden bu sınavları takmayın. Zamanında çok takmış biri olarak söylüyorum bunlar sizi büyütmüyor.Çok başarılı olmakda önemli değil ya da başarısız olmak çünkü herşey göreceli değişken … Emin olun sonunda güzel oluyor herşey… Hatta son gün kimliğini kırtasiyede düşürmüş 1 yıl boyunca çalıştığı Kpps ‘ye girememiş birisi olarak söylüyorum 🙂 Olan her ne ise iyi ki olmuş .

Sizin bilmediğiniz evrenin size hazırladığı seçenekler çok daha güzel…Buna inanın yeter… debelenmeyin suya bırakır gibi bırakın kendinizi …

SADECE SEÇİN

E SEÇENEĞİ  Mİ F SEÇENEĞİ Mİ  ?

E (lbette) HİÇBİRİ

F (AKAT) HEPSİ

🙂

 

Jedi kalın .

Moon

 

P.S : bu yazıyla iyi gidenler : Leo Moracchioli : tüm coverları şiddetle tavsiye 🙂

 

 

 

Bir Cevap Yazın

