2016 Jedi Duası : “akılda kal,gücü kullan, tatlı kal, çiçek ol “

Evren bütün ihtişamıyla ahenkle devam ediyor dans etmeye. gezegenler dönme dolap hesabı eski yerine yeniden geliyor . biz hala  gecen 365 günü huzura erdiremeyip , yenisine aynı ruhla giriyorsak bizde bir sıkıntı var seneye çamur atmamak lazım . Çünkü hop 1 ocak hop 2016 hani nerde mucize modu sihirli lambayı ovalamaktan üşenen tembel bünyelerin bahane cümleleri …

Her yılın sonunda “gelir gider tablosu” yapma gibi bir alışkanlığım vardır muhasebeci torunu olmam sanırım keseme yaramıyor ama planlar konusunda işe yarıyor 🙂 Yıla nasıl girersen öyle gecermiş peh kim inanıyorsa buna  kocaman konuşma balonu içinde sövmeler yollarım . yılbası kutlamalarını kutsallastırmayı pek sevmıyorum ben işin yenilik boyutundayım 🙂 yenı bır yıla gırmekle beyin de yeni bir  reset at baslat yapıyor . gidene bay bay gelene hay hay demek adettendir diye gelenı başımıza getirceklerini henüz bilmeden coşkuyla karsılıyoruz. sonunda olursa ne ala olmazsa itinayla söver yollarız beklerız yenısını nolcak sanki ?

ben genelde yeni yıla sarhos giriyorum uyumadan once de bır suru yenı yıl planının dua halini tanrıya öneri olarak sunuyor sızıyorum . tüm dünya barısı ,doğa ve hayvanlar için etmem mi ya bir jedinin aklına ılk gelen budur. Sarhos oldugumdan mı yoksa onun planları ıle uyuşmamasından mı bilmem genelde baska bır senaryo sunup ters köşe yapmaya bayılıyor bana … Bu sene ilk kez bir yıla sövmememeyi düşünüyorum . 30 umdan önceki son yılbaşım 🙂 sövmeyim tabi cici 29 bal 2015…

Farklı bir taktik geliştirmeye başladım bende böyle senaryoya böyle rol … ters köşe mi bebegim ama benim kafamda milyon tane tilki var hemde o küçük prens tilkisinden … hayatı drama queen gibi yasamak için yaşlandığımı yada olgunlaştıgımı dusunuyorum . vahh vahh ne kotu seninki de dert mı ya modunu lugatımdan sıldım yapanları da artık pek sevemıyorum.Geriye hayata  Trajedi mi yoksa  komedi mi diye secme kısmı kalıyor . nasıl bakacagım bana kalıyor. Geçmişi komik taraflarıyla yakalamak size kalmış ama bence çok zevkli … Gelin anlatıyım.

2015′ e girerken adeta bir juliet modunda ooo hem ask hem ıs ballı kaymagım ya demistim . yeni yıl bana ne verebilir ki … aşk dediysek oyle sıradan deıldi . evrenın ve onun  bu sefer yamuk atmayacagını dusunmustum oysa diyalektik felsefe bunu soylemıstı bana yıllar once ” aynı suda ıkı kez yıkanılmaz ” Halt etmiş onlar demek isterdim ama etmemişler . adamlar felsefe yapmıs hadi felsefeyi çiğnedin kaçan kovalanır vs de mi duymadın be şapşal bünye . aklıma son anda gelen bu eros felsefesini kıçıma giren oktan olacak son dk farkettım ama iş işten gecmişti. Son dk felsefeymış  stratejiymiş  benlik değil ögrendim demek ki  Ocak ayının ilk haftası yanı bu Allahsız 2015 ay pardon cıcı 2015  daha ilk haftasında bana nanik yaptı. pardon pardon ders verdi . Olmayınca zorlamayacaksın aynı nehırde ıkı kez yıkanamazsın sen stratejiden falanda  anlamıyorsun zorlama  🙂

ilk 3 ay tabiki drama queen modu arasında batsın bu dünyanın Artic monkeys kafasında takıldım “505” ile anıları tazeleyip uzun metraj film formunda  ” baby ı’m yours “diye sızlandım  “I wanna be yours”  ile kendi kendime sordum ulan adam elektrık supürgen olmak istiyorum tozlarının içinde nefes almak   istiyorum diyor  hani nerde ? (bknz:I wanna be your vacuum cleaner Breathing in your dust ) en güzel kısmı ise pasifik okyanusu kadar derin gördüğüm bu aşkta bogulmuş olmamdı (bknz: At least as deep as the Pacific Ocean ) iyi de ben yüzme bilmem ki  !?  sonrası
“Do i wanna know? ” evresi oldu bilmek istiyor muydum ne istediğimi ? Ben  elektrik süpürgesi ve kahve cezvem olmak isteyen ama aynı zamanda atlas okyanusu kadar derin olan  “FORD CORTINA “tarzı adam arıyormuşum  bilmeden ögrenmişim.   filmin karakterine o kişiyi sokmaya calışmısım ama o rol onun rolü değilmiş belki de …Evet yer yer rol kesmiş cool romantiği oynamış sıpa ama olmamış yapamamış.   cici 2015 kıçıma yine cici şaplağını atmış .

çok bahsettim şurdan dinleyin bünyeye iyi gelir .

 

eee senenın başında bastan kaybedenler kulubu moduna girince daha ne kadar dibe batarım ki demişim sanırım .Arkası hemen geldi . “Siz beni kovamazsınız ben istifa ediyorum zaten bu işin en güzel şeyi o mükemmel topuklu ayakkabılardı.” tarzında atarlı bir o kadar  kendinden emin… bana iş mi yok canım supergirl ‘üm ben bu 10 cm lik topukların ustunde yuruyorum boru mu ? düşüncesiyle pat diye istifa ettim .

eee noldu şimdi hem aşk acısı hem işsiz …

bu cumleyi hemen kurmadım tabi 🙂  daha 2015 ‘in yiyeceğim şaplakları vardı.

işsizlik ilk başlarda nasıl iyi geldi anlatamam dizilerin dibine vurdum serileri 3 ‘er li 3 erli izledim. en olmadık yerde beni pabucumun jedisi diye suclayan o elektrık supurgesı olamayan adama gününü gösterip starwars ‘un 6sını birden izledim. darth vader defterimi repliklerle doldurdum .o huzunlu asklı mesklı benı mala baglayan anımelerden vazgecip  kesip biçen elfen lied  ızledim .hayao miyazaki ile haruki murakami arasında ikisini de hayali babalarım seçtim .  ohhh gelsın zombıler ,jon snowlar gitsin r2d2 , mr robot , heisenberg … derken 3 ay daha gecti …işşizlık artık beni rahatsız etmeye evde durmak benı iyice  darlamaya basladı. sosyal medyanın mutlu ınsan frofıllerı ve zaman gecıyor oglum ben ne halt yıycem korkusu ıle sıçbok bır moda gırdım .iş görüşmelerinde reddedildim yeri geldi maası begenmedim . süründüm . süründürüldüm .Okuduğuma deneyimlerime sövdüm sonra daha ıyı olmam lazımdı nasıl olamadım diye üzüldüm . Sistem beni kendime yetersiz hissettirmek için o kadar uğrastı ki …gittikçe yetersiz çirkin dipte hissettim . insanlar evleniyor kariyer basarıları paylasıyor hatta cocuk yapıyorlardı. yapayanlız hıssettım kalabalık bir toplum ıcınde huzursuz bır yanlızlık … onlar gibi olmak istemiyordum ama ne ıstıyordum ?

Tam o sıralarda o en güzel dogum gunu hediyemi aldım 29uma gırdım  en sevdıgım sekılde  tekila shotlarla , mayday ve dostlarımla… sanki o 3 gun bana aydınlanma gıbı gelmıstı. dans pistinde yeniden supergirl gibi hissettim. sistem bana bunu yapamazdı.  yok meditasyon yoga  falan bana uymuyor sureklılıgım yok benım .ama o antalya seyahatim aydınlanma olmustu ya. o an anladım . ben evi kafes goruyordum o işleri de …sureklı iş arama psıkolojı ıle yer alan yetersızlık  modu yerını benım  monoton süreklilik ıstemedıgım fıkrıne bıraktı… 2015in en cici şaplagı bu oldu. silkelendim .

oturdum 30umdan once yapacaklarımı yazdım… ve basladım bır bır yapmaya … önce bu bloğa başladım . sonra ne ıstedıklerıme …ardından kendi kendime basladığım hobimi işe çevirmeye karar verdim.Tutsun tutmasın önemli değil dedim.  kendi markamı yarattım . adını”moondustworks ” koydum …Carl Sagan ‘a selam çaktım ve madem ben Ay ‘ım ;  “Ay tozu işler ” … olmalı dedim.  O “dust”  ile kendime evrendeki bir  toz zerresi oldugumu hep hatırlamak istedim . Sonrası ?sonrası malum … hep daha farklı seyler yapmak istediğimi farkettim. ve sırayla çevrem tanıdıklarım ugraslarım değişti . yenilikler yenilikleri kovaladı. 2015 bana yeni ama sıcacık dostukları, daha önce hiç tanımadığım insanları cıkardı. Hayallerim için ummadığım insanların desteklerini sundu.

o 30undan once yapılacaklar listesini de  sonradan değiştirdim.  30 ne ya … sınır yok planlara …  ben gezmeliyim o cografık sınırlara ınat …  var olan tum cografyalara dokunmalıyım ve tüm  güzel insanları görmeliyim . ve evet wacuum cleanerım olmak isteyen  adam olursa onunla dünyanın tüm güzel günbatımlarında öpüşmeliyim . kendime ait bir yer açmalıyım açmalıyım duvarına panolarımı asmalıyım . bir köpek almalıyım sonra bir kedi … gitar çalmayı yeniden ögrenmeliyım . daha cok yardım kuruluslarında yer almalı ruhumu doyurmalıyım .

Meğer benim  en güzel yılım bu yılmış ben ne istediğimi bu yıl farketmişim bu yıl  gercekten jedi olmak istediğimi anladım. dünyada tüm dinlerin üstünde olan tek şeyin İyi olmak olduğunu anladım .  kalbimi gercekten ıyı hısseden seylerın beni ucuran seylerın farklı büyüsünü gördüm. Sihirli bişeyler lazım herkese ve evet aslında benım hayatım da sizinkiler gibi  hep trajedi ama komedi yada dram bakan benim gözlerim bunu ben yeni anladım . 2015 baya sert sevdı benı ama ıyı geldı .

hıc bır seyi alıp gıdemeyeceğim bu dunyada;  olusturulmus sahte roller fiyakalı imajlar yerine sahıcı ,dokunulacak yada hatırlanacak tek sey  hıssettıklerim ve hıssettırdıklerınız. eger ıyı iseniz gercekten  sahıp olmaya degıl sahıplenılmeye de degıl iyi hissetmeye ve ıyı hıssettırmeye bakarsanız. akvaryumunuzu pasific okyanusu gibi gormek yada gezegeninizde sahıp oldugunuz  tek gule sevgıyle bakmak, tilki gibi iyi bir dost olmak , hayallerinizin peşinden gitmek sizin elinizde.

2015 kendinden oncekilerden farksız değildi 2016 da olmayacak yada sonrakiler … ama ben farklıydım sahıp oldugum bedenın ötesinde … 2016 dan da saglam şaplaklar bekliyorum ve tabi sihirli şeyler ,mutlu sonlu ters köşeler ,yeni insanlar yeni yerler belki benim gibi duşünecek bir vacuum cleaner kim bilir …  artık evrenle savaşma seviş . belki öyle tadı çıkacak …nasıl olsa  “hayat biz planlar yaparken başımıza gelenlerdir. ” (woody allen )

Planlar yapıp evrenin planlarına ters köşe şaplaklar atmakta benim işim sonuçta . 2016 yılı mottom ıle yeni yıla hosgeldin diyor 2015 i sevgiyle ugurluyorum . ( çok resmi oldu … acımadı ki… desem daha uygun olacak 🙂 )

işte 2016 mottom :

“akılda kal,gücü kullan, tatlı kal, çiçek ol ”

12145101_1697181463833768_514813746_n

Bu duamı hepiniz için ediyorum . Sevgili Nil K. yazmıştı önceki yıllarda … her yıl ederim bu yıl da değişmeyecek .

Senin için.

Bu yeni zamanda… Sevdiğim kim varsa, kendim de dahil, sevebileceğim herkes de dahil…

Sağlığı iyi olsun.

Kalbi ritmini çalsın. Yanakları kiraz pembesi, dudakları bal olsun. Teni sıcak kalsın, enerjisi dışına taşsın. Ciğerlerinden nefes, midesinden gurultu, bacaklarından güç eksik olmasın. Kanı bol olsun, damarlarında dönüp dönüp dolaşsın.

Sevdikleriyle bir arada olsun.

Kolu kollarına değsin, gözü gözlerinin içine baksın. Lafları birbiriyle başlasın. Nesi varsa, bölüşecek biri olsun; nesi yoksa, bulup getirecek biri olsun. Bu birileri az ama öz olsun. Bazıları dünyada tek olsun. Sevgisinin tamamını harcasın. Harcasın ki, ona büyük bir miras kalsın.

Sevmekten bıkıp usanmayacağı biri olsun.

Onun yeri ayrı olsun. Onu soysun, başucuna koysun ama yalan uydurmasın. O herşeyine, her haline tek tanık olsun. Bir hareketiyle güldüren, bir hareketiyle ağlatan olsun. Duyguların hepsi onda olsun. Kalbi buna teslim olsun. Bütün şarkılar onu anlatsın. Aşık olsun, sırılsıklam olsun. Kurumasın.

Yapmaktan bıkıp usanmayacağı bir işi olsun.

Başarının gerçek adının bu olduğunu unutmasın. İbadet eder gibi, bu keşfini hergün yeniden kutlar gibi, onu yapıp dursun. Yaptıkça daha iyi yaptığını görsün. Daha iyi yaptıkça bunu başkaları da görsün. O başkalarının bunu gördüğünü, dış gözüyle görsün, iç gözüyle işine baksın.

Neşesi bol olsun.

Kendini mutlu etsin, durduk yere neşelenmek nedir bilsin. İçinde birşey durup durup zıplasın. Duydukları, gördükleri onu gıdıklasın, kahkaha attırsın. Gürültü çıkarsın. Saçma şeyler söylesin. Çocuklukta en şımardığı ana, sık sık gidip gelsin. Nereye gidip geldiği bilinmesin.

Değiştirmek istedikleri değişsin.

İçte ve dışta, iyi günde ve kötü günde tadilat yapsın. Eskilerini atsın, ruhunu havalandırsın. Kapıda hep kamyonu dursun. Dilediği yere taşınsın. Kendinden taşınmak isterse, içindeki güç, dışındaki sevgi ona yardımcı olsun. Bileği, bütün alışkanlıklarıyla, bağımlılıklarıyla güreşsin.

Birşey ona sürpriz olsun.

Günlerinden bir günü, bir pakete sarılı olsun. Açılınca, içinden hiç beklemediği güzel bir haber çıksın. Bu gün üçyüzaltmışbeş’ten herhangi biri olsun. Öylesine bir pazartesi, arkaya kavuşturduğu ellerinde, unutulmaz bir salı saklasın. Öyle tahmini mümkün olmayan birşey olsun ki bu, hayatın zekasını anlatsın.

Bir hayali gerçek olsun.

Bir hayale gözünü yumsun. Peşinden koşup, onu sobelesin. Hayalini kendinden saklamasın. Bir çizgi filmde olduğunu, her şeyin mümkün olduğunu unutmasın.

Bu duayı okusun. Kendi sesiyle duysun. Duası gerçek olsun.

Her kelimesine şükretsin. Tek satırına nazar değmesin. Amin.

 

iyi olun ,jedi kalın, sihire inanın  🙂

sevgiyle ..

Aylin Moon

 

Bir Cevap Yazın

