SİZ HANGİ TARAFTASINIZ ?

Uzun zamandır tek seferde izleyemediğim hatta kimi bölümlerini izleyeli yıllar geçmiş olan ” STAR WARS ” serisine iki günümü verip yeniden yalayıp yuttum . Araya KLON SAVAŞLARI ‘nı da sıkıştırdım hatta … ve sonunda içimde yanıp tutuşan JEDI sevgisini besledim . Oyle kuru kuru ben iyi olucam ben jedi olucam demekle olmuyor tabi bu işler.

Filmi ilk izlediğimde epey küçüktüm . O zamanlar pek dediği şeyleri tam anlamamış olsam da , şekilsel olarak sevimliliği ile Yoda ve onun savunduğu iyilik  tarafı beni direk çekmişti. Tabi ki İyiler kazanmalıydı. Tabi ki  kötülere ölüm .

Peki aslında neydi Büyük Jedi ustası YODA D’KANA ‘ nın dedikleri … Yada benim Jedi ‘likten anladıklarım neler ?

Aslında başta basit bir uzay filmi gibi gelebilir hatta hala izleyememiş olabilirsiniz. Belki de sizin vakti gelmemiştir. Çünkü böyle filmleri insanın hayatında mutlaka en azından bir kez izlemesini gerekir . kendine dönüp ayna tutmak  derininde yer alan felsefeyi  özümseyip kendine  birşeyler katması için …

Okuduğum tüm o farkındalık adına yazılmış kişisel gelişim kitapları ve özünde aynı şeyleri söyleyen tüm inanışlar … Biz insanlar… Etten kemikten oluşmuş ruhlar … Aslında içinde her gün iki tarafın savaşını yapan ölümlüler… Ying  ve Yang  diye dengede sekeleyen ip cambazları… Biz insanlar buyuz aslında . Bu kadar basitiz kendi şeytanlarımız ve meleklerimiz ile dansedip duruyoruz.Ve biz bunu yaparken hayatımız geçip gidiyor. Jedi felsefesini ve diğerlerini anlamaya yada kendi beynimce çıkarımlar yapmaya başladığımdan beri kendime dediğim şey ” hepimiz aynıyız aslında sadece seçtiğimiz taraf farklı ve bu doğrultuda davranışlarımız hayatı algılayışımız .”

Böyle düşünmeye başladıktan sonra hayatı ve insanları anlamak çok daha kolay oldu. Çünkü herkes herşeyi yapabilir. Çünkü evrende her şey zıddı ile vardır. Ve bizler seçtiğimiz taraflar doğrultusunda gücü kullanırız . Hepimizin içinde bir Güç olgusu var ancak kimimiz bunu elde etmek için kimimiz ise bunu paylaşmak için yaşıyor.

Kendi içinde karanlık tarafını yaşayanlar ; “Güç ” için kendi şeytanlarıyla oynayanlar aslında mutsuz ve yalnız olmaya mahkum olacaklar. Bencillik duygusu , kazandıkça kazanma hırsı ve paylaşamama ve tabi ki  güce hayranlık onların kendi savaşlarında kazanmaya ve insanlıklarını kaybetmelerine neden olacak. Zaten şimdiye kadar ki bütün savaşlar bu nedenle olmadı mı? İnsanlar neyi gücün yerine koyduysa o uğurda benliklerinin karanlık tarafına geçtiler. Din, para , iktidar hırsı , hakimiyet vs. Uslanmaz bir tümevarımcı olarak içte başlayan savaşlar aslında şuan ki dünyanın tam da yansıması hatta nedeni diyebilirim . Öyle uzaklara bakmaya da gerek yok tam içinize bakın kendi savaşınıza … hakim olma ,sahip olma ,kazanma hırsınıza …

Kendinizi tanıma yolunda yapabileceğiniz en güzel şey karanlık tarafınızı bilmeniz . Bunu bulana kadar bir sürü hırs savaşı yenilgisi yaşamış ,sövmüş veya sövülmüş, kaybetmiş yada kazanmış olabilirsiniz . Benim en azından öyle oldu . Sürekli aynı hırslarla savaştığımı ve yenildiğimi gördüm hoş artık yenilme yok benim için … hayat ve anlar var . kazanmak olmadığı gibi artık kaybetmekte yok. Çünkü hayatta sahip olunacak her şey araçtır. size bir şey öğretmiştir yada öğretecektir ki siz kendi egonuzla savaşırken bunu görmezseniz sürekli böyle devam eder.Benim de aynen böyle oldu inatlarım ve hırslarım … nedenlerim ve tabikilerim … oysa ki tüm bunları şimdi “iyiki “ye çevirebiliyorum . Artık 🙂

Çünkü bu savaş yüzmeyi öğrenmek gibi… suya karşı savaşırsanız daha dibe batmanız an meselesi … hatta sonunda boğulmanız . Oysa bıraksanız bedeni su kaldırır… akışta olmak böyle … karanlık tarafınızı bilmek ama yine de gücü iyi taraf için kullanmak … Çünkü aynen Jediler arasındaki ortak inanç Jedi kodu ” nun dediği gibi ;

“Duygu yoktur, barış vardır.
Cahillik yoktur, bilgi vardır.
Öfke yoktur, huzur vardır.
Kaos yoktur,uyum vardır.
Ölüm yoktur, Güç vardır.”

Size kendi karanlık taraflarımı hatırlattığı için çok sevdiğim “darth vader  ” temalı  star wars replikleri ile dolu defterim, yüzüğüm ve kaneviçe tablomla veda ediyorum 🙂

11069952_10152924423048687_3508993424371285742_n

 

İçinizdeki Darth Vader ‘i tanıyın ve sevin ki kontrolü kolay olsun .

Anakin Skywalker kalmanız onun elinde 🙂

Jedi kalın !

MAY THE FORCE WITH YOU

güç sizinle olsun…

Reklamlar

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s