love song

İşsizken garip garip huylar ediniyorum  🙂 bir yönetmenin bütün filmlerini izleyip yönetmen hakkında çıkarımlar yapmak  ( bununla ilgili bir yazı tabi ki yazacağım 🙂  ) veya bir şarkının tüm coverlarını dinlemek gibi … bulabildiklerimi tabi …

ve bugün farkettim bir şarkı ne kadar güçlüyse onun müzikal anlamda size yansıttığı şeyler coverlarında farklılıklar gösterse de değişmiyor. İnsanın olur da bir gün evde sevgilimle dansederim diye bir listesi olmalı ki benim hep vardır 🙂

The CURE – love song işte o listeden böyle bir şarkı … yıllardır bıkmadan dinlediğim her yaşta başka bir anlam bulduğum farklı bir büyüsü olan şarkılardan… Sözlerinin öyle naif bir hali var ki sanırım tam da öyle hisseder insan aşıkken . Basit ,yalın ve özgür aidiyet .  İnsanın yeniden evinde gibi hissetmesi  … Ya da tamamlanmış . Genç ve eğlenceli …

ve benim en sevdiğim kısım …Yeniden özgür hissetmek …Ve temiz . Yeniden .

Whenever I’m alone with you
You make me feel like I am free again
Whenever I’m alone with you
You make me feel like I am clean again

Read more: The Cure – Love Song Lyrics | MetroLyrics

O kadar güzel yazılmış ki sadelikten beyninizin bir yerinde sürekli çalıyor onu hissettiren insanların bir yerlerde yaşıyor olduğu gibi …

Bu şarkının bulduğum bir çok coverını dinledim  sanırım her birinde daha farklı bir lezzet aldım. Özellikle erkek vokal yada bayan vokal diye ayırmadım . Çünkü her birinin altyapısı ve tınıları farklı hissettiriyor .

Buyrun o zaman biraz daha jazz ritimleri ile dinleyin .Biraz daha eğlenceli ve ılık bir yaz gecesi gibi… Shakespeare cümleleri gibi oldu 🙂  Enstrümanlar o kadar yakışmış ki… Bu arada grup çok başarılı her insanın açma hayalini kurduğu o kafenin playlistinde mutlaka bulunmalı … benim şimdilik sadece  sabah kahveme eşlik ediyor.

Hollywood Nobody 

2. harika cover  biraz daha farklı … farklı diyorum çünkü müziğin girişi biraz daha sert iken vokal zil vuruşları ve piyano ile  öyle yumuşak şarkıya başlıyor ki … Adamın sesi İLE diğer sesler resmen  dansediyor. İşte mükemmellik :

Ein Astronaut & The Collaborations Club

3. Etkileyici cover ise biraz daha klasik müzik tadında… Bir çello bir keman ve harika bayan vokal… Düğün şarkıcılığı boyutunu abartıp enfes bir ziyafete dönüştüren grup şahsen benim rüyalarımı süsledi şimdiden 🙂 Butik müzik diye bir kavramı icra eden grubumuz gelinler için güzel coverlar yapadursun ben evlenmeden en azından bu şarkıyla Ay’ a uçup gelebilirim .

Musical Functions 

4. cover yine dinlediklerim arasında en çok etkileyenlerden . Çünkü harika seslere sahip gitarlarıyla arzı endam eden – ki böyle ses hayatta en çok istediğim şey –   2 tane  gencecik kız … O kadar duru sesleri var ki hele bir tanesi Amy Winehouse nameleri yaparak beni benden almıştır. Bu şarkını coverı  sayesinde kendilerini keşfettim ve bence geç kalınmış bir keşif … Sanırım Youtube izleyicileri de aynı benim gibi ilk sayfalarda yer alan coverlardan bunları kesfetmeye fırsatları olmamış 🙂 Huzurlarınızda ;

BECAUSE 

5. Cover ilk 4 coverdan farklı olmakla birlikte yine biraz değişik 🙂 neden mi nedeni  çok basit aslında tam olarak bir cover sayılmaz . Şarkının bass gitar coverını yapmış gitaristimiz evinin odasında … Aama şarkının arkadan gelen sesisle baskın olarak duyduğunuz ritimler dinledikçe hosunuza gidiyor. Belki daha güzel çalanlar vardır ama benim için başarılı bir bass cover olduğu kesin . Bu arada bu adam da kesfedilmeyi bekliyor  malesef çok dinleyicisi olmamış 🙂 Ayrıca  adam italyan olduğu , Teomana benzediği ve bass gitar çaldığı için biraz torpil yapmış olabilirim .

Alessandro Pelle  

Biliyorum 311 , Adele,Tracy Chapman, Nataly Dawn  ve çok sevdiğim Imagine Dragons da bu şarkının harika coverlarını yapmışlar. Onlar zaten başarılarını kanıtlamış bünyeler .  311 şarkının orjinal halinden bile fazla dinlenmiş bir cover ‘a sahipken ve Adele ‘in popularitesi tartışılmazken ben biraz daha arada kalmış farklı yorumlamalara yer verdim . Sonuçta bir müzik gurusu değilim duş harici şarkı pek söylemem … 🙂

ben yazıyı bitirene kadar 2 saat geçti. ( saatler yine ileri alındı 🙂  )

Yazının sonunda secret yapmadan olmaz …

hep güzel şarkılar keşfedin ve dinledikçe tekrar aşık olacağınız insanlarla yaşayın 🙂

Mutlu pazarlar 🙂

 

Bir Cevap Yazın

