İŞE GİRMEK YADA GİRMEMEK … İŞTE BÜTÜN MESELE BU …

İŞE GİRMEK Mİ ZOR  İŞE ALMAK MI ZOR ?

İNSAN BİR ŞEYİ ÇOK İSTERSE KESİN OLUR. HAYATIMDA  SÜREKLİ BÖYLE OLDU. AMA ESAS SORU İSTEDİĞİ  OLUNCA İYİ Mİ OLUR ?

İŞTE O NOKTADA BAZI KUŞKULARIM VAR…  YA İSTEKLERİME YÜKLEDİĞİM YOĞUN ANLAM VE HAYALLER,

YA DA OLDUĞU ZAMAN BEKLENTİLERİMİN DEĞİŞMESİ …

İNSAN KAYNAKLARI KARİYERİMDE ASLINDA TAM BÖYLE BAŞLADI . TAM OLARAK HAYALLERİMİN ŞİRKETİ OLMASA DA İLK GİRDİĞİMDE Kİ SEVİNÇ VE HEVESİM HALA AKLIMDA…  ŞİRKETTE  İK SÜREÇLERİNİN  ASLINDA ÖYLE HAYAL ETTİĞİM GİBİ YÜRÜMEDİĞİNİ  VE MERDİVEN ALTI KISMINDA UYGULANDIĞINI  GÖRÜNCE O HEVES BENDEN KAÇTI VE BOYUT DEĞİŞTİRDİ.

HALA HAYALİNDEKİ İŞ ARAYAN BİR İNSAN KAYNAKLARI GÖNÜLLÜSÜ OLARAK UZUN UZUN DÜŞÜNDÜM . GÜNLÜK ORTALAMA 100 ADAY ARAYIP ADAYLARIN % 50 SİNDEN RED CEVABI ALIYORUM.  BUNLARIN BİR ÇOĞUNUN BAŞVURUSU BİLE YOK ANCAK ŞİRKET VERİ TABANLARINDA AKTİF ADAY OLARAK GÖZÜKMEKTEDİR. KALAN %50 ‘LİK KISIMIN İSE %25’İ NE ULAŞAMADIĞIMI VARSAYARSAM GERİYE MÜLAKATA ÇAĞIRDIĞIM 25 ADAY KALIYOR. SÜZGEÇTEN GEÇMİŞ  ANCAK İŞVERENİN TEKLİFİNİ REDDETMEMİŞ 25 ADAY …

BU 25 ADAY MÜLAKAT DAVETİNİ KABUL ETMİŞ OLSA DA MÜLAKATA KATILIM ORANI EN FAZLA 5 KİŞİYİ BULUYOR . HATTA BU SAYI BAYAN İSE 1-2 KİŞİ OLUYOR.

TABİ Kİ KAFAMDAN BİR SÜRÜ ÖNERMELER GEÇİYOR .

1 . BU ADAYLAR BAŞVURULU İSE İLANI İNCELEYEREK Mİ BAŞVURUYOR ?

CEVABIM MALESEF HAYIR … ÇOĞU ADAY İŞ İLANINA “HIZLI BAŞVUR” ŞEKLİNDE YA TUTARSA ŞEKLİNDE BAŞVURUYOR.

  1. BAŞVURULU DEĞİL İSE DAVETİ KABUL EDERKEN YADA REDDERKEN ŞİRKETİ İNCELİYORLAR MI ?

YİNE CEVABIM HAYIR … BİR ÇOĞU ARTIK SOKAKTAKİ AMCALARIN BİLE BİLDİĞİ MÜLAKAT KLİŞELERİNDEN HABERSİZ VE MALESEF YİNE YA TUTARSA DİYE GELİYOR.

  1. KABUL ETTİĞİ HALDE NEDEN GELMİYOR ?

SEBEBİ BİR ÇOK ŞEY OLABİLİR AMA BAYANLARIN KESİN OLARAK HAVA DURUMUNA GÖRE MÜLAKATA KATILDIKLARI DOĞRU…

GÜN BİTTİĞİNDE KATILIM ORANI DÜŞÜK BİR MÜLAKAT GÜNÜ SENDROMU VE ERTESİ GÜNE HAZIRLIK BENİ BEKLİYOR OLUYOR.

BÜTÜN BUNLARI DÜŞÜNÜNCE ASLINDA MÜLAKAT YAPMAK VE YAPILMAK ARASINDA GİDİP GELİYORUM . ÇÜNKÜ KATILIM SAYISI ARTTIKÇA ADAYLARIN BENDEKİ MARJİNAL FAYDALARI DEĞİŞİKLİK GÖSTERİYOR .

(İKTİSAT BİLİMİNİN BANA ÖĞRETTİKLERİ J )

İŞSİZLİK ORANI BU KADAR YÜKSEK İKEN VE İŞ İLANLARININ ONU KARŞILAMA ORANI BU KADAR AZ İKEN YURDUMUN 20-28 YAŞ ARASI GENCİNİN  DİREK CEO MERTEBESİNDE İŞE BAŞLAMA HAYALLERİNİ CİDDEN MERAK EDİYORUM . Kİ BUNU DÜŞÜNEN ÇOĞU GENCİN EĞİTİM VE KİŞİSEL GELİŞİMİ HAKKINDA EN UFAK BİR GİRİŞİMİ YOKKEN …

İNSANLAR HENÜZ BUNU ANLAMASA DA ” MÜLAKAT DA BİR EĞİTİMDİR” . İNSANIN KENDİNİ TANIMASI, EKSİKLİKLERİNİ BİLMESİ VE YOL HARİTASINI ÇIKARMASI İÇİN GEREKLİDİR.

YAPTIĞIM ONCA MÜLAKAT SONRASI ÖĞRENDİĞİM VE UYGULADIĞIM ÇOĞU ŞEYİ BANA MÜLAKAT YAPAN İNSANLAR ÖĞRETTİ … KENDİ SWOT ANALİZİMİ HEP MÜLAKAT SONRALARI YAPTIM .

ANCAK YİNE DE  5 YIL SONRA NEREDE OLACAĞIMI BİLMİYORUM .NELER YAPABİLCEĞİMİ BİLİYORUM AMA J  BENCE SİZDE BİLMEYİN . NELER YAPABİLCEĞİNİZİ  HAYAL EDİN HAYAT BİR ŞEKİLDE GÖTÜRÜR SİZİ.

O YÜZDEN MÜLAKATLARA KATILIN VE UFKUNUZU GENİŞLETİN .

SONU OLUMSUZ DA OLSA TÜM MÜLAKATLAR VERİMLİDİR.

BU ARADA SORUMUN CEVABINA GELİNCE  İŞ BULMAK ZORDUR ANCAK İŞE ALMAK ÇOK DAHA ZOR BU ÜLKEDE…

Bir Cevap Yazın

